Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego szinkansena, włoskiego ETR czy szwedzkiego X-2000. Tyle tylko, że tam gdzie TGV wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że TGV jeździ na własnej trasie bez takich wiaduktów. Dlatego Japończycy sprawdzają wszystkie 59 mostów i wiaduktów na drodze czterech linii szinkansena (1952 km; blisko 800 tys. podróżnych dziennie).

Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy
dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt;, włoskiego ETR czy szwedzkiego X-2000. Tyle tylko, że tam gdzie TGV wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że TGV jeździ na własnej trasie bez takich wiaduktów. Dlatego Japończycy sprawdzają wszystkie 59 mostów i wiaduktów na drodze czterech linii &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt; (1952 km; blisko 800 tys. podróżnych dziennie).<br><br> Ponieważ Polski nie stać na pociąg drogi, typu TGV, czeka nas pociąg z pochylnym nadwoziem, który można wprowadzić na kręte torowiska. Przystosowanie istniejącej trasy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego