Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
komisy z używanymi samochodami - cywilizacyjne rynsztoki i cmentarzyska. Przyglądał się światu rozczarowanych prostych ludzi (jakże innemu od kolorowej sfery dzieci-kwiatów), pił z nimi, notował ich wynurzenia i opisywał je w piosenkach. Pierwsze nagrania, dokonane dla wytwórni Elektra i Asylum, świadczyły o gruntownym sprzeciwie wobec amerykańskiej, a dokładniej wobec hipisowskiej, kalifornijskiej tradycji muzycznej. Kalifornijczyk Waits, obdarzony chrapliwym, raczej niskim głosem, zarówno stylem kompozycji, jak i wykonawstwa nawiązywał do twórczości Raya Charlesa, Franka Sinatry i George'a Gershwina, a nawet Kurta Weilla. Dzięki temu zabiegowi piosenki nawiązujące w treści do czasu kryzysu lat trzydziestych lub do szarych dni końca lat czterdziestych stawały się
komisy z używanymi samochodami - cywilizacyjne rynsztoki i cmentarzyska. Przyglądał się światu rozczarowanych prostych ludzi (jakże innemu od kolorowej sfery dzieci-kwiatów), pił z nimi, notował ich wynurzenia i opisywał je w piosenkach. Pierwsze nagrania, dokonane dla wytwórni Elektra i Asylum, świadczyły o gruntownym sprzeciwie wobec amerykańskiej, a dokładniej wobec hipisowskiej, kalifornijskiej tradycji muzycznej. Kalifornijczyk Waits, obdarzony chrapliwym, raczej niskim głosem, zarówno stylem kompozycji, jak i wykonawstwa nawiązywał do twórczości Raya Charlesa, Franka Sinatry i George'a Gershwina, a nawet Kurta Weilla. Dzięki temu zabiegowi piosenki nawiązujące w treści do czasu kryzysu lat trzydziestych lub do szarych dni końca lat czterdziestych stawały się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego