Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
na poważne niebezpieczeństwo. Kapitan statku znajdującego się w niebezpieczeństwie ma natomiast prawo zażądać udzielenia mu pomocy przez inne statki.
Jeżeli statkowi grozi zatonięcie, kapitan musi użyć wszelkich środków dla ocalenia w pierwszej kolejności pasażerów, a następnie załogi. Kapitan opuszcza okręt jako ostatni, zabierając ze sobą w miarę możliwości dokumenty i kasę jachtu. Więcej na temat opuszczania jachtu powiemy sobie w rozdziale dotyczącym ratownictwa.
Równie ważnym, chociaż nie ujętym w Kodeksie Morskim, przywilejem i obowiązkiem kapitana jest zapewnienie miłej i przyjaznej atmosfery w czasie rejsu. Kapitan na początku rejsu jest zawsze autorytetem dla załogi - czy pozostanie autorytetem przez cały rejs zależy tylko
na poważne niebezpieczeństwo. Kapitan statku znajdującego się w niebezpieczeństwie ma natomiast prawo zażądać udzielenia mu pomocy przez inne statki. <br>Jeżeli statkowi grozi zatonięcie, kapitan musi użyć wszelkich środków dla ocalenia w pierwszej kolejności pasażerów, a następnie załogi. Kapitan opuszcza okręt jako ostatni, zabierając ze sobą w miarę możliwości dokumenty i kasę jachtu. Więcej na temat opuszczania jachtu powiemy sobie w rozdziale dotyczącym ratownictwa. <br>Równie ważnym, chociaż nie ujętym w Kodeksie Morskim, przywilejem i obowiązkiem kapitana jest zapewnienie miłej i przyjaznej atmosfery w czasie rejsu. Kapitan na początku rejsu jest zawsze autorytetem dla załogi - czy pozostanie autorytetem przez cały rejs zależy tylko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego