Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
ZW. A KOŃCZY SIĘ, 16° PO ZZ.
Te tzw. fazy rozrządu są w wytwórni ściśle dobierane do żądanej charakterystyki silnika a każda zmiana wpływa na moc silnika, jego elastyczność i zużycie paliwa.
Dla łatwej kontroli ustawienia prawidłowości na obu kołach łańcucha znajdują się znaki, które muszą się pokrywać: na małym kole przecięcie, na dużym kole punkt (RYS. 3).
Luz zaworowy
Dla prawidłowej pracy silnika konieczne jest również zachowanie ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki.
W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić:
- DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0
ZW. A KOŃCZY SIĘ, 16° PO ZZ. &lt;/&gt;<br>Te tzw. fazy rozrządu są w wytwórni ściśle dobierane do żądanej charakterystyki silnika a każda zmiana wpływa na moc silnika, jego elastyczność i zużycie paliwa. <br>Dla łatwej kontroli ustawienia prawidłowości na obu kołach łańcucha znajdują się znaki, które muszą się pokrywać: na małym kole przecięcie, na dużym kole punkt (RYS. 3). <br>&lt;tit1&gt;Luz zaworowy&lt;/&gt; <br>Dla prawidłowej pracy silnika konieczne jest również zachowanie ściśle określonego "luzu zaworów" tj. luzu pomiędzy trzonkiem zaworu całkowicie zamkniętego (dociskanego do gniazda), a końcówką dźwigienki. <br>W silniku 126p luz ten, mierzony szczelinomierzem, przy zimnym silniku powinien wynosić: <br>- &lt;hi&gt;DLA ZAWORÓW SSĄCYCH 0
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego