Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.30
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
z kolegami lekcje. Tę postawę warto upowszechniać, jeśli dzieci wzajemnie sobie pomagają, ma to ogromny walor wychowawczy.

Jeśli na integracji można tylko skorzystać, to dlaczego klasy są jednak dzielone?

Nauczycielom dużo łatwiej jest prowadzić lekcje w klasie, która ma wyrównany poziom. Nie musi wtedy organizować zajęć wyrównawczych dla słabszych ani kółek zainteresowań dla zdolniejszych. Często podział klas na lepsze i gorsze wymuszają sami rodzice: nie chcą, żeby ich niezwykle zdolne pociechy uczyły się ze słabszymi. Warto im uświadamiać, że realizują w ten sposób swoją wizję kariery. Dziecko na tym traci, bo nie daje mu się szans na wykazanie się. Rośnie na
z kolegami lekcje. Tę postawę warto upowszechniać, jeśli dzieci wzajemnie sobie pomagają, ma to ogromny walor wychowawczy.&lt;/&gt;<br><br>&lt;who1&gt;Jeśli na integracji można tylko skorzystać, to dlaczego klasy są jednak dzielone?&lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Nauczycielom dużo łatwiej jest prowadzić lekcje w klasie, która ma wyrównany poziom. Nie musi wtedy organizować zajęć wyrównawczych dla słabszych ani kółek zainteresowań dla zdolniejszych. Często podział klas na lepsze i gorsze wymuszają sami rodzice: nie chcą, żeby ich niezwykle zdolne pociechy uczyły się ze słabszymi. Warto im uświadamiać, że realizują w ten sposób swoją wizję kariery. Dziecko na tym traci, bo nie daje mu się szans na wykazanie się. Rośnie na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego