Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
w X*, iXi oznacza jego długość, a r,(x, X) znaczy: stopień realizacji i -tego celu, gdy rzeczywistą wartością badanego parametru jest x, a konkluzja stwierdza, iż wartość ta należy do X.
A zatem przy estymacji przedziałowej każdą regułę ocenia się z punktu widzenia tych dwóch celów. Nie byłoby sensowne kombinowanie ze sobą r i r , ponieważ wartość r zależy od jednostki miary długości przedziału. Zazwyczaj więc przyjmuje się rozwiązanie następujące.
Postuluje się, by skuteczność d ze względu na pierwszy cel była stała dla wszelkich x i równa 1.d , gdzie d jest dowolnie wybraną małą liczbą dodatnią:. Oznaczmy przez D
w X*, iXi oznacza jego długość, a r,(x, X) znaczy: stopień realizacji i -tego celu, gdy rzeczywistą wartością badanego parametru jest x, a konkluzja stwierdza, iż wartość ta należy do X.<br> A zatem przy estymacji przedziałowej każdą regułę ocenia się z punktu widzenia tych dwóch celów. Nie byłoby sensowne kombinowanie ze sobą r i r , ponieważ wartość r zależy od jednostki miary długości przedziału. Zazwyczaj więc przyjmuje się rozwiązanie następujące.<br> Postuluje się, by skuteczność d ze względu na pierwszy cel była stała dla wszelkich x i równa 1.d , gdzie d jest dowolnie wybraną małą liczbą dodatnią:&lt;gap&gt;. Oznaczmy przez D
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego