Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
z teatru prawdziwe charaktery jako zbyt grubiańskie, prosty język jako zbyt trywialny, filozofię i namiętności jako dziwactwo, a poezję jako przesadę".
W sprawach estetyki i stylu dramatu dyskusje toczyły się od początku po finał romantyzmu wokół pytań o możliwości wzbogacenia dramatu przez spojenie kontrastów: stylu wysokiego i niskiego, wprowadzenia elementów komizmu do tragedii, groteskowego połączenia piękna i brzydoty, dobra i zła.
Już Friedrich Schelling pisał, że "u podstaw nowożytnego dramatu leży zasada pomieszania przeciwieństw, a więc przede wszystkim tragizmu i komizmu". Rozwijał tę myśl August Wilhelm Schlegel w wykładzie XII, poświęconym Arystofanesowi (ten właśnie wykład młody Mickiewicz zalecał przyjaciołom, obok prelekcji
z teatru prawdziwe charaktery jako zbyt grubiańskie, prosty język jako zbyt trywialny, filozofię i namiętności jako dziwactwo, a poezję jako przesadę"&lt;/&gt;.<br>W sprawach estetyki i stylu dramatu dyskusje toczyły się od początku po finał romantyzmu wokół pytań o możliwości wzbogacenia dramatu przez spojenie kontrastów: stylu wysokiego i niskiego, wprowadzenia elementów komizmu do tragedii, groteskowego połączenia piękna i brzydoty, dobra i zła.<br>Już Friedrich Schelling pisał, że "u podstaw nowożytnego dramatu leży zasada pomieszania przeciwieństw, a więc przede wszystkim tragizmu i komizmu". Rozwijał tę myśl August Wilhelm Schlegel w wykładzie XII, poświęconym Arystofanesowi (ten właśnie wykład młody Mickiewicz zalecał przyjaciołom, obok prelekcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego