Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
Na "FAUSTYNĘ" Jerzego Łukasiewicza czekaliśmy jednak z niepokojem. Zrobić film o świętej i mistyczce, bł. Faustynie, Siostrze Miłosierdzia, przy dzisiejszej aurze wokół polskiej religijności, to było ryzykowne zadanie. Z największym niedosytem wyszli jednak z seansu ci, którzy spodziewali się wielkich dylematów duchowych, paradoksów świętości. Scena, gdy Faustyna spowiada się przed konfesjonałem, że widziała Boga i otrzymuje rozgrzeszenie, mogłaby być otchłanna, gdybyśmy szli z nią - mistyczką - drogą niepewności, gdybyśmy mogli rozpoznać w filmie konsekwencje jej wiary we wszechogarniające Miłosierdzie Boga. Tych konfliktów w filmie nie ma. Jest złożona z osobnych obrazów historia, w którą tchnęły życie aktorki: Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Danuta Szaflarska
Na "FAUSTYNĘ" Jerzego Łukasiewicza czekaliśmy jednak z niepokojem. Zrobić film o świętej i mistyczce, bł. Faustynie, Siostrze Miłosierdzia, przy dzisiejszej aurze wokół polskiej religijności, to było ryzykowne zadanie. Z największym niedosytem wyszli jednak z seansu ci, którzy spodziewali się wielkich dylematów duchowych, paradoksów świętości. Scena, gdy Faustyna spowiada się przed konfesjonałem, że widziała Boga i otrzymuje rozgrzeszenie, mogłaby być otchłanna, gdybyśmy szli z nią - mistyczką - drogą niepewności, gdybyśmy mogli rozpoznać w filmie konsekwencje jej wiary we wszechogarniające Miłosierdzie Boga. Tych konfliktów w filmie nie ma. Jest złożona z osobnych obrazów historia, w którą tchnęły życie aktorki: Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Danuta Szaflarska
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego