Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
Ghia). Z gmatwaniny linii powoli wyłania się kształt przyszłego samochodu.
Po ustaleniu ostatecznego kształtu nadwozia budowane są metodą rzemieślniczą prototypy całego auta. Ich konstrukcja zajmuje często pół roku i kosztuje około miliona dolarów. Przez rok poddawane są próbom wytrzymałościowym: bada się ich zachowanie podczas jazdy, pokonując dziesiątki tysięcy kilometrów. Na koniec prototyp jest rozbijany (zanim nowy Opel Corsa trafił do produkcji, przeszedł aż 80 takich prób). Badania zderzeniowe (z ang. crash tests) potwierdzają poprawność obliczeń i są podstawą do homologacji, czyli dopuszczenia konstrukcji do sprzedaży.
Coraz większą rolę w nadzorowaniu pracy silnika i innych mechanizmów samochodu odgrywa elektronika. Przede wszystkim steruje
Ghia). Z gmatwaniny linii powoli wyłania się kształt przyszłego samochodu.<br>Po ustaleniu ostatecznego kształtu nadwozia budowane są metodą rzemieślniczą prototypy całego auta. Ich konstrukcja zajmuje często pół roku i kosztuje około miliona dolarów. Przez rok poddawane są próbom wytrzymałościowym: bada się ich zachowanie podczas jazdy, pokonując dziesiątki tysięcy kilometrów. Na koniec prototyp jest rozbijany (zanim nowy Opel Corsa trafił do produkcji, przeszedł aż 80 takich prób). Badania zderzeniowe (z ang. crash tests) potwierdzają poprawność obliczeń i są podstawą do homologacji, czyli dopuszczenia konstrukcji do sprzedaży.<br>Coraz większą rolę w nadzorowaniu pracy silnika i innych mechanizmów samochodu odgrywa elektronika. Przede wszystkim steruje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego