Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
Zapewnienie jakości
Problem zapewnienia jakości w normach ISO serii 9000 wysuwa się na pierwszy plan, czego dowodzą choćby ich nazwy. Występuje przy tym brak porównania oraz wyraźnego rozróżnienia zarządzania jakością i zapewnienia jakości. W normie ISO 8402 przez zapewnienie jakości rozumie się "wszystkie planowane i systematyczne, a także, jeśli to konieczne, udowodnione działania realizowane w ramach systemu jakości, służące do wzbudzenia należytego zaufania co do tego, że obiekt spełni wymagania jakościowe". Analiza tej definicji pozwala na sformułowanie następujących wniosków:
1) Celem zapewnienia jakości jest wzbudzenie należytego zaufania do dostawcy, w związku z jego zdolnością spełniania wymagań odniesionych do obiektów. Termin "należyte
Zapewnienie jakości&lt;/&gt;<br>Problem zapewnienia jakości w normach ISO serii 9000 wysuwa się na pierwszy plan, czego dowodzą choćby ich nazwy. Występuje przy tym brak porównania oraz wyraźnego rozróżnienia zarządzania jakością i zapewnienia jakości. W normie ISO 8402 przez zapewnienie jakości rozumie się "wszystkie planowane i systematyczne, a także, jeśli to konieczne, udowodnione działania realizowane w ramach systemu jakości, służące do wzbudzenia należytego zaufania co do tego, że obiekt spełni wymagania jakościowe". Analiza tej definicji pozwala na sformułowanie następujących wniosków:<br>1) Celem zapewnienia jakości jest wzbudzenie należytego zaufania do dostawcy, w związku z jego zdolnością spełniania wymagań odniesionych do obiektów. Termin "należyte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego