Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 02.07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Po zniesieniu ceł w ciągu pięciu lat odebrały krajowym producentom prawie 40 proc. Grecy, znani z produkcji anyżówki ouzo, szybko rozsmakowali się w whisky i innych egzotycznych alkoholach. Czy polską wódkę czeka zapomnienie?

Whisky, gin i wermut stają wobec tradycji. - Wódka wciąż trzyma się mocno, od dziesięciu lat mając jedynego konkurenta w piwie - ocenia Tomasz Głos, analityk z firmy badawczej ACNielsen. Browary i gorzelnie mają odpowiednio 50 i 42 proc. udziałów w wartym rocznie prawie 16 mld zł rynku alkoholi. Na inne napoje przypada niewiele ponad 8 proc. sprzedaży. Wśród nich najwięcej ma wino (6,68 proc.). Brandy (0,92 proc
Po zniesieniu ceł w ciągu pięciu lat odebrały krajowym producentom prawie 40 proc. Grecy, znani z produkcji anyżówki ouzo, szybko rozsmakowali się w whisky i innych egzotycznych alkoholach. Czy polską wódkę czeka zapomnienie?<br><br>Whisky, gin i wermut stają wobec tradycji. - Wódka wciąż trzyma się mocno, od dziesięciu lat mając jedynego konkurenta w piwie - ocenia Tomasz Głos, analityk z firmy badawczej ACNielsen. Browary i gorzelnie mają odpowiednio 50 i 42 proc. udziałów w wartym rocznie prawie 16 mld zł rynku alkoholi. Na inne napoje przypada niewiele ponad 8 proc. sprzedaży. Wśród nich najwięcej ma wino (6,68 proc.). Brandy (0,92 proc
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego