Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
płaszczyznach: jako środka przekazu, jako obiektu interpretacji, wreszcie jako refleksji lub postawy filozoficznej, wokół której podjęty zostaje przez artystę dialog z odbiorcą. Możemy śledzić narastanie tych wątków: od malarstwa gestu i taszyzmu, poprzez malarstwo materii, strukturalizm i pop-art - aż po pełną rezygnację ze "sztuczności" kreowania obiektu plastycznego w imię konsekracji samej rzeczywistości podniesionej do rangi sztuki w ready made, miejscach poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.
Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania artystycznego, nabierają szczególnej wagi. Stają się wszak oczywistym wyrazem adaptacji realiów świata jako podstawowego tworzywa sztuki
płaszczyznach: jako środka przekazu, jako obiektu interpretacji, wreszcie jako refleksji lub postawy filozoficznej, wokół której podjęty zostaje przez artystę dialog z odbiorcą. Możemy śledzić narastanie tych wątków: od malarstwa gestu i taszyzmu, poprzez malarstwo materii, strukturalizm i pop-art - aż po pełną rezygnację ze "sztuczności" kreowania obiektu plastycznego w imię konsekracji samej rzeczywistości podniesionej do rangi sztuki w ready made, miejscach poetyckich, happeningach, activities, a wreszcie w sztuce niemożliwej i hiperrealizmie.<br> Kolejne te formy działań, widziane w aspekcie postępującej redukcji wszelkich znanych dotąd cech kształtowania artystycznego, nabierają szczególnej wagi. Stają się wszak oczywistym wyrazem adaptacji realiów świata jako podstawowego tworzywa sztuki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego