Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
mianem uses and gratifications były prowadzone od początku badań empirycznych w dziedzinie środków masowych. Dla przykładu można wskazać na studium Herzoga [1944] nad zaspokajaniem psychiczno-społecznych potrzeb słuchaczek owych "oper mydlanych" lub studium Berelsona [1949] nad rolą prasy w życiu codziennym mieszkańców wielkich miast. Każde z tych i podobnych badań konstruowało listę "potrzeb", "funkcji", "satysfakcji", "użytków", na podstawie kategoryzacji odpowiedzi odbiorców wprost zapytywanych o korzyści uzyskiwane z przekazów masowych (czy z danego środka komunikowania). Pierwsi badacze nie starali się ani o zbadanie rozkładu ilościowego tych funkcji, ani też nie wiązali ich z psychicznym czy społecznym podłożem potrzeb odbiorców. Nie zajęli się
mianem uses and gratifications były prowadzone od początku badań empirycznych w dziedzinie środków masowych. Dla przykładu można wskazać na studium Herzoga [1944] nad zaspokajaniem psychiczno-społecznych potrzeb słuchaczek owych "oper mydlanych" lub studium Berelsona [1949] nad rolą prasy w życiu codziennym mieszkańców wielkich miast. Każde z tych i podobnych badań konstruowało listę "potrzeb", "funkcji", "satysfakcji", "użytków", na podstawie kategoryzacji odpowiedzi odbiorców wprost zapytywanych o korzyści uzyskiwane z przekazów masowych (czy z danego środka komunikowania). Pierwsi badacze nie starali się ani o zbadanie rozkładu ilościowego tych funkcji, ani też nie wiązali ich z psychicznym czy społecznym podłożem potrzeb odbiorców. Nie zajęli się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego