Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
w teatrze to szczególne, wolne od literackości, prawdziwie teatralne jakości, niezależne nośniki znaczeń. Dodajmy - znaczeń niekiedy trudnych do wyeksplikowania, bo elementy te budują przede wszystkim napięcia teatralne, często niełatwe do zracjonalizowania.
Każde przedstawienie ma swoją strukturę rytmiczną i swoje niepowtarzalne tempo. Można więc powiedzieć, że zawsze rytm i tempo spektaklu konstytuują czy współtworzą jego sens, a nie są tylko czymś "naddanym", formalnym jedynie ozdobnikiem.
Jednak szczególnie wyrazisty rytm i szczególnie wyraziście kształtowane tempo mogą być środkami teatralnego wyrazu, które w sposób zasadniczy determinują kształt spektaklu i określają jego semantykę.
W obu przypadkach rytm i tempo są elementami spektaklu, dla których opozycja
w teatrze to szczególne, wolne od literackości, prawdziwie teatralne jakości, niezależne nośniki znaczeń. Dodajmy - znaczeń niekiedy trudnych do wyeksplikowania, bo elementy te budują przede wszystkim napięcia teatralne, często niełatwe do zracjonalizowania.<br>Każde przedstawienie ma swoją strukturę rytmiczną i swoje niepowtarzalne tempo. Można więc powiedzieć, że zawsze rytm i tempo spektaklu konstytuują czy współtworzą jego sens, a nie są tylko czymś "naddanym", formalnym jedynie ozdobnikiem.<br>Jednak szczególnie wyrazisty rytm i szczególnie wyraziście kształtowane tempo mogą być środkami teatralnego wyrazu, które w sposób zasadniczy determinują kształt spektaklu i określają jego semantykę.<br>W obu przypadkach rytm i tempo są elementami spektaklu, dla których opozycja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego