Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
taka interpretacja pozwala mówić o ciele i jego relacji do rytmu, oraz o sposobach kształtowania podmiotu przez rytm. Zaangażowanie ciała w pisanie ujawnia się właśnie poprzez organizację akcentową, prozodyczną i intonacyjną. Pisanie - twierdzi Patric Sauter - polega przede wszystkim na słuchaniu tego ukrytego w sobie, trudno uchwytnego rytmu, począwszy od którego konstytuuje się podmiot.
Mowa nie jest w swojej istocie konceptualna, nie odnosi się do inteligencji czytelnika. Jego ciało jest przeniknięte rytmem i dopiero to poruszone ciało może odkryć mowę, może łatwiej pojąć "ziarnistość" tekstu organizowanego właśnie przez ciało. Ów rytm jest rytmem archaicznym, pochodzącym z fazy przedmyślowej, bezpośrednio z ciała. Według
taka interpretacja pozwala mówić o ciele i jego relacji do rytmu, oraz o sposobach kształtowania podmiotu przez rytm. Zaangażowanie ciała w pisanie ujawnia się właśnie poprzez organizację akcentową, prozodyczną i intonacyjną. Pisanie - twierdzi Patric Sauter - polega przede wszystkim na słuchaniu tego ukrytego w sobie, trudno uchwytnego rytmu, począwszy od którego konstytuuje się podmiot.<br>Mowa nie jest w swojej istocie konceptualna, nie odnosi się do inteligencji czytelnika. Jego ciało jest przeniknięte rytmem i dopiero to poruszone ciało może odkryć mowę, może łatwiej pojąć "ziarnistość" tekstu organizowanego właśnie przez ciało. Ów rytm jest rytmem archaicznym, pochodzącym z fazy przedmyślowej, bezpośrednio z ciała. Według
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego