Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
19%, można szacować, że udział napojów spirytusowych w konsumpcji rzeczywistej wynosi 48%, piwa - 44% a wina - 8%.

W tabeli zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają około 60% ich konsumpcji. W przypadku piwa rozbieżność ta jest wyraźnie mniejsza i przekracza nieznacznie 20%. Zastanawiające, że szacowana konsumpcja wina jest niższa od tego, co rejestrują statystyki sprzedaży. Ta nieoczekiwana różnica potwierdza wcześniejszą hipotezę
19%, można szacować, że udział napojów spirytusowych w konsumpcji rzeczywistej wynosi 48%, piwa - 44% a wina - 8%.<br><br>W tabeli zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają około 60% ich konsumpcji. W przypadku piwa rozbieżność ta jest wyraźnie mniejsza i przekracza nieznacznie 20%. Zastanawiające, że szacowana konsumpcja wina jest niższa od tego, co rejestrują statystyki sprzedaży. Ta nieoczekiwana różnica potwierdza wcześniejszą hipotezę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego