Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
dalszym ciągiem życia, a nie "występem", "widowiskiem". "Jeśli akurat miał zły humor, publiczność mogła poczuć się oszukana - wspomina Krieger. - Ale nasi fani szybko pojęli, że tak właśnie funkcjonuje zespół i że czasem trzeba przyjść ze trzy razy na nasz koncert, Żeby znaleźć się w niebie".
Najsłynniejszym, najszerzej dyskutowanym i najbardziej kontrowersyjnym dziełem The Doors było oczywiście ponaddziesięciominutowe The End ze sławnym "edypowym" fragmentem "Ojcze. . . chcę cię zabić. Matko. . . chcę cię zerżnąć" (z wersji płytowej to ostatnie słowo zostało usunięte) . Kołyszący rytm i niby-indyjska melodia utworu działała na wyobraźnię niczym narkotyk, słowa zaś - oniryczny obraz dwojga ludzi szukających schronienia przed zagładą
dalszym ciągiem życia, a nie "występem", "widowiskiem". "Jeśli akurat miał zły humor, publiczność mogła poczuć się oszukana - wspomina Krieger. - Ale nasi fani szybko pojęli, że tak właśnie funkcjonuje zespół i że czasem trzeba przyjść ze trzy razy na nasz koncert, Żeby znaleźć się w niebie".<br>Najsłynniejszym, najszerzej dyskutowanym i najbardziej kontrowersyjnym dziełem The Doors było oczywiście ponaddziesięciominutowe The End ze sławnym "edypowym" fragmentem "Ojcze. . . chcę cię zabić. Matko. . . chcę cię zerżnąć" (z wersji płytowej to ostatnie słowo zostało usunięte) . Kołyszący rytm i niby-indyjska melodia utworu działała na wyobraźnię niczym narkotyk, słowa zaś - oniryczny obraz dwojga ludzi szukających schronienia przed zagładą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego