Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).
Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.
Oba przedstawienia polskie - czego niestety nikt nie zauważył - były starannie przemyślane pod względem scenograficznym (Ewa Starowieyska). Nie były efektowne i efekciarskie, nie rzucały się w oczy, bo też i żadna z trzech sztuk nie dawała większego pola do podpisu, lecz praktycznie rzecz biorąc tylko na tych przedstawieniach
innych swoją wirtuozerią. Obok niego błysnęli: kontrastową ekonomią wyrazu i skupieniem charakterystyki Tadeusz Fijewski jako Twardosz, barwnie kontuszowy Orgon (Tadeusz Surowa) i świetny Filip (Mieczysław Czechowicz).<br>Wykonanie aktorskie sztuk Mrożka zwłaszcza "Zabawy" (Czechowicz, Michnikowski; Surowa), prowadzone przez inteligentnego reżysera Konrada Świnarskiego, stało jeszcze wyżej przez jednolitość stylu, koncentrację nastroju, ostrość konturu obrysowującego każdą postać.<br>Oba przedstawienia polskie - czego niestety nikt nie zauważył - były starannie przemyślane pod względem scenograficznym (Ewa Starowieyska). Nie były efektowne i efekciarskie, nie rzucały się w oczy, bo też i żadna z trzech sztuk nie dawała większego pola do podpisu, lecz praktycznie rzecz biorąc tylko na tych przedstawieniach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego