Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
politycznej Berent jest od tego jak najdalszy. Ale moim zdaniem jego odczytanie Nietzschego nie jest bynajmniej tak "miękkie", jak by wynikało z tego, co tu mówiono, choć nie wykluczam, że w późniejszej twórczości Berenta taką właśnie, "miękką" kontynuację Nietzschego można odnaleźć. Natomiast w "Źródłach i ujściach nietzscheanizmu" problem rewolucji i kontynuacji nie jest przedstawiony jasno. Silnie podkreślona jest rewolucja w kulturze, dokonana przez Nietzschego. Rewolucyjność ta polega na zakwestionowaniu wszystkich dotychczasowych wartości i na podkreśleniu jednej wartości: nowego, wyzwolonego człowieka. Jest ona związana z różnymi pojęciami estetycznymi, ale przede wszystkim z siłą. Berenta denerwuje powszechna w naszej prasie na początku wieku
politycznej Berent jest od tego jak najdalszy. Ale moim zdaniem jego odczytanie Nietzschego nie jest bynajmniej tak "miękkie", jak by wynikało z tego, co tu mówiono, choć nie wykluczam, że w późniejszej twórczości Berenta taką właśnie, "miękką" kontynuację Nietzschego można odnaleźć. Natomiast w "Źródłach i ujściach nietzscheanizmu" problem rewolucji i kontynuacji nie jest przedstawiony jasno. Silnie podkreślona jest rewolucja w kulturze, dokonana przez Nietzschego. Rewolucyjność ta polega na zakwestionowaniu wszystkich dotychczasowych wartości i na podkreśleniu jednej wartości: nowego, wyzwolonego człowieka. Jest ona związana z różnymi pojęciami estetycznymi, ale przede wszystkim z siłą. Berenta denerwuje powszechna w naszej prasie na początku wieku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego