Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
potężne było już wtedy przywiązanie opinii do kształtowanego od nie tak dawna stereotypu: czy godzi się damie, czy godzi się Polce... Przygniatająca moc opinii wymuszającej określone zachowania, narzucającej jakże rygorystyczny mur zakazów.
I rzecz druga: chęć wykorzystywania przez damy doby romantycznej każdej szansy na wyłamanie się spod presji tych narzucanych konwenansów, szansy zyskania większej swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.

Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO

Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa
potężne było już wtedy przywiązanie opinii do kształtowanego od nie tak dawna stereotypu: czy godzi się damie, czy godzi się Polce... Przygniatająca moc opinii wymuszającej określone zachowania, narzucającej jakże rygorystyczny mur zakazów.<br>I rzecz druga: chęć wykorzystywania przez damy doby romantycznej każdej szansy na wyłamanie się spod presji tych narzucanych konwenansów, szansy zyskania większej swobody. Panom romantyczna kultura obyczaju zezwalała bowiem na tak wiele - gdy panie (nie tylko polskie) usidlała coraz mocniej w ramach wyidealizowanych (m.in. przez literaturę) wzorców.<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 8 BYWANIE W TEATRZE A DRAMATOPISARSTWO&lt;/&gt;<br><br>Twórczość Wiktora Hugo, Beatrix Cenci Słowackiego, Konfederaci barscy Mickiewicza - te dzieła pokazywały, jak wpływa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego