Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
różnych rynkach.
Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia i od oczekiwanych przez nich reakcji ze strony już działających na rynku w danym sektorze.
Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:
- korzyści skali,
- zróżnicowanie produktów,
- potrzeby kapitałowe,
- dostęp do kanałów dystrybucji,
- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,
- polityka państwa.
Należy zauważyć, że siła różnych barier może się zmieniać w czasie i że na różnych rynkach ich znaczenie także jest niejednakowe.
Zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych
Identyfikacja produktów substytucyjnych ma na celu ustalenie innych wyrobów, które mogą pełnić tę samą funkcję jako produkty danego sektora. Nie zawsze
różnych rynkach.<br>Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia i od oczekiwanych przez nich reakcji ze strony już działających na rynku w danym sektorze.<br>Spośród barier wejścia za najważniejsze można uznać:<br>- korzyści skali,<br>- zróżnicowanie produktów,<br>- potrzeby kapitałowe,<br>- dostęp do kanałów dystrybucji,<br>- gorsza sytuacja kosztowa, niezależnie od korzyści skali,<br>- polityka państwa.<br>Należy zauważyć, że siła różnych barier może się zmieniać w czasie i że na różnych rynkach ich znaczenie także jest niejednakowe.<br>Zagrożenie ze strony produktów substytucyjnych<br>Identyfikacja produktów substytucyjnych ma na celu ustalenie innych wyrobów, które mogą pełnić tę samą funkcję jako produkty danego sektora. Nie zawsze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego