Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
tedy powstawać, tworzone przez pedagogów i psychologów zajmujących się funkcjonowaniem dziecka w szkole, "teorie" psychologiczne i "teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie zaczęły powstawać psychologie: lekarska, przemysłowa, penitencjarna, wojskowa, kosmiczna, pastoralna itp. Mamy zatem z jednej strony teorię psychologiczną par excellence, a z drugiej strony "teorie" psychologiczne odnoszące się do poszczególnych sfer praktycznej działalności człowieka. Te drugie zaliczono do psychologii stosowanej. Pierwsze z kolei zaczęto niekiedy, dość niezręcznie, określać mianem psychologii teoretycznej (Tomaszewski, 1963, s. 46), dla podkreślenia braku bezpośredniej
tedy powstawać, tworzone przez pedagogów i psychologów zajmujących się funkcjonowaniem dziecka w szkole, "teorie" psychologiczne i "teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie zaczęły powstawać psychologie: lekarska, przemysłowa, penitencjarna, wojskowa, kosmiczna, pastoralna itp. Mamy zatem z jednej strony teorię psychologiczną par excellence, a z drugiej strony "teorie" psychologiczne odnoszące się do poszczególnych sfer praktycznej działalności człowieka. Te drugie zaliczono do psychologii stosowanej. Pierwsze z kolei zaczęto niekiedy, dość niezręcznie, określać mianem psychologii teoretycznej (Tomaszewski, 1963, s. 46), dla podkreślenia braku bezpośredniej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego