Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2895
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Jeżeli jest to rola, której w ogóle nie znam, starannie przygotowuję charakterystykę postaci. Czytam nie tylko oryginalne dzieła, ale też opracowania poświęcone konkretnym utworom literackim. To mi pozwala właściwie i logicznie skomponować, uzasadnić postępowanie bohatera. Potem robię coś w rodzaju własnej dokumentacji. W przypadku np. dramatów Szekspira pomocne były wielkie kreacje Orsona Wellesa czy Lawrence'a Oliviera. Później przychodzi czas na studiowanie muzyki.
Jak to wygląda?
Początkowo analizuję partyturę. Wyławiam najtrudniejsze wokalnie lub psychologicznie części. Im poświęcam najwięcej uwagi. Następny krok to nauka na pamięć i godziny spędzone przy fortepianie. Zapamiętaną w ten sposób rolę powtarzam niezliczoną ilość razy. Mogę to robić
Jeżeli jest to rola, której w ogóle nie znam, starannie przygotowuję charakterystykę postaci. Czytam nie tylko oryginalne dzieła, ale też opracowania poświęcone konkretnym utworom literackim. To mi pozwala właściwie i logicznie skomponować, uzasadnić postępowanie bohatera. Potem robię coś w rodzaju własnej dokumentacji. W przypadku np. dramatów Szekspira pomocne były wielkie kreacje &lt;name type="person"&gt;Orsona Wellesa&lt;/&gt; czy &lt;name type="person"&gt;Lawrence'a Oliviera&lt;/&gt;. Później przychodzi czas na studiowanie muzyki.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Jak to wygląda?&lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;Początkowo analizuję partyturę. Wyławiam najtrudniejsze wokalnie lub psychologicznie części. Im poświęcam najwięcej uwagi. Następny krok to nauka na pamięć i godziny spędzone przy fortepianie. Zapamiętaną w ten sposób rolę powtarzam niezliczoną ilość razy. Mogę to robić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego