Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.30 (5)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
wszystkich zespołów filmowych. Reżyserzy zostali zmuszani do publicznej samokrytyki - poddali się jej m.in. Wanda Jakubowska i Czesław Petelski. "Reżyser Aleksander Ford odrzucił kierowaną pod jego adresem krytykę" i został wyrzucony z partii.
Tymczasem Wajda, odsuwając na bok tematykę związaną z polityką, pod wpływem wstrząsu wywołanego tragiczną śmiercią Zbyszka Cybulskiego kręci "Wszystko na sprzedaż" (1969 r.), utrzymane w poetyce "Osiem i pół" Federico Felliniego. "Andrzej Wajda dokonał rzeczy wielkiej: zainscenizował w kinie swój własny ludzki dramat" - pisał Krzysztof Mętrak. Ów dramat to los artysty, który sprzedaje publiczności samego siebie. Dziesięć lat po "Popiołach" Wajda podejmuje się kolejnej superprodukcji - ekranizuje "Ziemię obiecaną
wszystkich zespołów filmowych. Reżyserzy zostali zmuszani do publicznej samokrytyki - poddali się jej m.in. Wanda Jakubowska i Czesław Petelski. "Reżyser Aleksander Ford odrzucił kierowaną pod jego adresem krytykę" i został wyrzucony z partii.<br>Tymczasem Wajda, odsuwając na bok tematykę związaną z polityką, pod wpływem wstrząsu wywołanego tragiczną śmiercią Zbyszka Cybulskiego kręci "Wszystko na sprzedaż" (1969 r.), utrzymane w poetyce "Osiem i pół" Federico Felliniego. "Andrzej Wajda dokonał rzeczy wielkiej: zainscenizował w kinie swój własny ludzki dramat" - pisał Krzysztof Mętrak. Ów dramat to los artysty, który sprzedaje publiczności samego siebie. Dziesięć lat po "Popiołach" Wajda podejmuje się kolejnej superprodukcji - ekranizuje "Ziemię obiecaną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego