Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
zwłaszcza od segmentu klientów, którym oferowane są produkty. Polityka cenowa banków może więc być, w porównaniu z polityką cenową przedsiębiorstw produkcyjnych lub handlowych, bardziej elastyczna. Banki mają bowiem wykorzystywać przy ustalaniu cen znacznie więcej elementów składających się na cenę. Teoretycznie i praktycznie cena za ten sam produkt banku - np. trzyletni kredyt inwestycyjny o tej samej kwocie - może być różna dla każdego klienta. Zależy bowiem od okresu karencji, terminów spłat odsetek, zabezpieczenia spłaty, branży działalności, wielkości kredytobiorcy itp.
W praktyce banków zachodnich spotyka się różne odmiany polityki cenowej, uzależnione od pozycji i znaczenia klientów banku oraz ich siły przetargowej podczas negocjacji. Można wówczas
zwłaszcza od segmentu klientów, którym oferowane są produkty. Polityka cenowa banków może więc być, w porównaniu z polityką cenową przedsiębiorstw produkcyjnych lub handlowych, bardziej elastyczna. Banki mają bowiem wykorzystywać przy ustalaniu cen znacznie więcej elementów składających się na cenę. Teoretycznie i praktycznie cena za ten sam produkt banku - np. trzyletni kredyt inwestycyjny o tej samej kwocie - może być różna dla każdego klienta. Zależy bowiem od okresu karencji, terminów spłat odsetek, zabezpieczenia spłaty, branży działalności, wielkości kredytobiorcy itp.<br>W praktyce banków zachodnich spotyka się różne odmiany polityki cenowej, uzależnione od pozycji i znaczenia klientów banku oraz ich siły przetargowej podczas negocjacji. Można wówczas
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego