Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka, jego mieszkania ulicy, osiedla.
Celem mojej wypowiedzi było nie tylko szukanie platformy porozumienia z architektem, ale i określenia miejsca i zakresu naszego działania w kształtowaniu środowiska.

Grzegorz Sztabiński
MALARSTWO ANTONIEGO FAŁATA
Obrazy Fałata rozpoznaje się natychmiast: na wystawach wyróżniają się swą jednolitością i odrębnością. Duże, szeroko malowane płótna o niezwykle wąskiej gamie barwnej - dominuje z reguły biel oraz różne odcienie szarości i czerni. Ta skromna skala barwna stosowana jest przy tym przez młodego artystę konsekwentnie
dążyć do jasnego określenia zasięgu jej strefy działań plastycznych, strefy zmienności, różnorodności i spontaniczności artystycznej gry zróżnicowanych upodobań estetycznych. Są to sprawy kultury bezpośredniego otoczenia człowieka, jego mieszkania ulicy, osiedla.<br> Celem mojej wypowiedzi było nie tylko szukanie platformy porozumienia z architektem, ale i określenia miejsca i zakresu naszego działania w kształtowaniu środowiska. &lt;page nr=7&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="m"&gt;&lt;au&gt;Grzegorz Sztabiński&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;MALARSTWO ANTONIEGO FAŁATA&lt;/&gt;<br> Obrazy Fałata rozpoznaje się natychmiast: na wystawach wyróżniają się swą jednolitością i odrębnością. Duże, szeroko malowane płótna o niezwykle wąskiej gamie barwnej - dominuje z reguły biel oraz różne odcienie szarości i czerni. Ta skromna skala barwna stosowana jest przy tym przez młodego artystę konsekwentnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego