Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
dodatku styl jego dzieł, styl słodki, giętki, jakby zamglony, niemęski. Podobno, gdy Conrad otrzymał swój Tajfun w przekładzie Gide'a, wpadł w szał, rzucił książkę o ziemię i zaczął ją deptać. Nie ma czemu się dziwić. Tragik, człowiek surowy i prosty mógł oburzyć się, gdy zobaczył swoje zdania ubrane w szatę kunsztownych i przesłodzonych fiorytur. Nie wiadomo jeszcze, jak potomność osądzi całe dzieło Gide'a. Ktoś wyraził się złośliwie, że jest to "osioł, który miał odwagę mówić wszystko, co pomyślał". Jest w tym coś z prawdy - wartość dzieł Gide'a leży przede wszystkim w znakomicie ukształtowanym narzędziu języka i w szczerości, z jaką chwytał
dodatku styl jego dzieł, styl słodki, giętki, jakby zamglony, niemęski. Podobno, gdy Conrad otrzymał swój Tajfun w przekładzie Gide'a, wpadł w szał, rzucił książkę o ziemię i zaczął ją deptać. Nie ma czemu się dziwić. Tragik, człowiek surowy i prosty mógł oburzyć się, gdy zobaczył swoje zdania ubrane w szatę kunsztownych i przesłodzonych fiorytur. Nie wiadomo jeszcze, jak potomność osądzi całe dzieło Gide'a. Ktoś wyraził się złośliwie, że jest to "osioł, który miał odwagę mówić wszystko, co pomyślał". Jest w tym coś z prawdy - wartość dzieł Gide'a leży przede wszystkim w znakomicie ukształtowanym narzędziu języka i w szczerości, z jaką chwytał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego