Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.

Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia, to zasada, wedle której utwór muzyczny jest kombinacją tak zwanych bloków dźwięku, czegoś w rodzaju modułów, które można dowolnie ułożyć. Nieprzypadkowo Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.

Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat
czy Bar Kokhba wykorzystują żydowską tradycję muzyczną.<br><br>Od 1995 r. Zorn kieruje swoją wytwórnią płytową Tzadik, która wydaje jego autorskie albumy, nagrania z kręgu muzyki etnicznej oraz jazzową i jazzrockową awangardę. W wielu przypadkach rola Zorna, podobnie jak było z Laswellem, ogranicza się do "ogólnego nadzoru" nad projektem. To co łączy wszystkie jego przedsięwzięcia, to zasada, wedle której utwór muzyczny jest kombinacją tak zwanych bloków dźwięku, czegoś w rodzaju modułów, które można dowolnie ułożyć. Nieprzypadkowo Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.<br><br>Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego