Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Nowa Fantastyka
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
obozem postępu, a ten księdza ani Boga nie lubił.
Fantastyczny kosmos bardzo długo pozostawał więc dziedziną ateistycznej alternatywy i obietnicy. Oto planety, inne układy, które zaludnimy i ukształtujemy po nowemu, unikając duchowych miazmatów starej Ziemi. W dodatku znajdziemy tam rzeczy i sprawy, które Ziemi przypominać nie będą. Kosmos był projekcją laickiego marzenia i ateistycznego pedagogicznego projektu.
Ojciec założyciel polskiej fantastyki, Jerzy Żuławski, w księżycowej trylogii "Na Srebrnym Globie" widział to inaczej. Duża część polskiej i światowej nowoczesnej fantastyki - inaczej.
3. Paul Hazard w "Kryzysie świadomości europejskiej 1680- 1715" zauważa: Jacques Sadeur na przykład jest hermafrodytą na szczęście dla niego, bowiem krainę
obozem postępu, a ten księdza ani Boga nie lubił.<br>Fantastyczny kosmos bardzo długo pozostawał więc dziedziną ateistycznej alternatywy i obietnicy. Oto planety, inne układy, które zaludnimy i ukształtujemy po nowemu, unikając duchowych miazmatów starej Ziemi. W dodatku znajdziemy tam rzeczy i sprawy, które Ziemi przypominać nie będą. Kosmos był projekcją laickiego marzenia i ateistycznego pedagogicznego projektu.<br>Ojciec założyciel polskiej fantastyki, Jerzy Żuławski, w księżycowej trylogii "Na Srebrnym Globie" widział to inaczej. Duża część polskiej i światowej nowoczesnej fantastyki - inaczej.<br>3. Paul Hazard w "Kryzysie świadomości europejskiej 1680- 1715" zauważa: Jacques Sadeur na przykład jest hermafrodytą na szczęście dla niego, bowiem krainę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego