Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
personalnym medium autora, który celowo podkreśla teraz konkret sytuacyjny, nie lękając się prostego odniesienia do rzeczywistości pozaartstycznej. Mistrzostwo dialogu zastępuje efekty teatralności. Sytuacja w jednoaktówkach i "Proteście" jest kameralna i statyczna. Działaniem, akcją jest tu zderzenie postaw i świadomości obnażającej kłamstwo i ucieczkę w sferę wartości pozornych. Świat przestał być łamigłówką logiczną. Świat wymaga teraz -zdaje się mówić Havel - abyśmy jego realia traktowali serio. Nie pozbawia go to na szczęście poczucia humoru (w "Wernisażu" o niemal szwejkowskiej proweniencji). W ogóle ujmujący jest u tego autora brak patosu i męczeństwa. Jego obrazki z życia przekonują właśnie dlatego, że nie posługują się moralizatorskim
personalnym medium autora, który celowo podkreśla teraz konkret sytuacyjny, nie lękając się prostego odniesienia do rzeczywistości pozaartstycznej. Mistrzostwo dialogu zastępuje efekty teatralności. Sytuacja w jednoaktówkach i "Proteście" jest kameralna i statyczna. Działaniem, akcją jest tu zderzenie postaw i świadomości obnażającej kłamstwo i ucieczkę w sferę wartości pozornych. Świat przestał być łamigłówką logiczną. Świat wymaga teraz -zdaje się mówić Havel - abyśmy jego realia traktowali serio. Nie pozbawia go to na szczęście poczucia humoru (w "Wernisażu" o niemal szwejkowskiej proweniencji). W ogóle ujmujący jest u tego autora brak patosu i męczeństwa. Jego obrazki z życia przekonują właśnie dlatego, że nie posługują się moralizatorskim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego