Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
błagalnej
(Lento, mollowa tonacja motywu ­ gis), jak i ­ dominującej w tej części ­ witalnej,
w typie grandioso (Allegro molto, tonacja C, prz. 153). Materiał tematyczny
Gloria łączy się z wersem inicjalnym
Gloria in excelsis Deo i następnie z wersem zakończeniowym Cum Sancto Spiritu
in gloria Dei Patris. Jego podstawę stanowi równie lapidarny trzydźwiękowy motyw
rozwijany ewolucyjnie, o wyrazistym rysunku linii melodycznej i rytmice trójdzielnej.
Jest to motyw radosnego (symboliczny skok kwarty w górę), uroczystego (Allegro
moderato) uwielbienia, wprowadzający w charakter tego "hymnu" oraz duchowości
tekstu (prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego
Credo in unum Deum ­ et invisibilium
błagalnej <br>(Lento, mollowa tonacja motywu ­ gis), jak i ­ dominującej w tej części ­ witalnej, <br>w typie grandioso (Allegro molto, tonacja C, prz. 153). Materiał tematyczny <br>Gloria łączy się z wersem inicjalnym <br>Gloria in excelsis Deo i następnie z wersem zakończeniowym Cum Sancto Spiritu <br>in gloria Dei Patris. Jego podstawę stanowi równie lapidarny trzydźwiękowy motyw <br>rozwijany ewolucyjnie, o wyrazistym rysunku linii melodycznej i rytmice trójdzielnej. <br>Jest to motyw radosnego (symboliczny skok kwarty w górę), uroczystego (Allegro <br>moderato) uwielbienia, wprowadzający w charakter tego "hymnu" oraz duchowości <br>tekstu (prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego <br>Credo in unum Deum ­ et invisibilium
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego