Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym
z uwagi na słowną paralelę. Obrazy Skupniewicza bowiem mogą wywołać przekonanie, że ich autor urzeczony jest przede wszystkim środkami, jakie daje mu do dyspozycji warsztat artysty malarza i że korzystanie z tych środków jest dlań źródłem prawdziwej przyjemności Imponująca jest przy tym umiejętność posługiwania się tymi środkami przez Skupniewicza. Stosowanie laserunków nadaje powierzchniom jego malowideł głęboki i delikatny połyski, tym bardziej widoczny, że farby kładzione kolejno cienkimi warstwami tworzą powłokę malowidła jednolitą i gładką. Te właściwości malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego