Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
Król Lew". Dorównać mu mogą zaledwie Francis Lai, nadworny kompozytor Leloucha i twórca muzyki do pamiętnego obrazu "Love Story" (Oscar w 1970 r.), oraz Michel Legrand ("Parasolki z Cherbourga"). Znacznie dłużej na Oscara musiał czekać Włoch Nino Rota, pracujący przede wszystkim z Federico Fellinim. Otrzymał go dopiero, gdy miał 60 lat, za ścieżkę dźwiękową do "Ojca chrzestnego 2".
Konkurencja dla Hollywood Przy tak ogromnej konkurencji cieszą sukcesy polskich kompozytorów: Wojciecha Kilara ("Dracula"), Michała Lorenca ("Krew i wino") i Zbigniewa Preisnera (filmy Kieślowskiego). Ale chcąc tworzyć dla twórców z Hollywood, trzeba tam mieszkać, a tego chyba żaden z nich nie planuje. Swoistym
Król Lew". Dorównać mu mogą zaledwie Francis Lai, nadworny kompozytor Leloucha i twórca muzyki do pamiętnego obrazu "Love Story" (Oscar w 1970 r.), oraz Michel Legrand ("Parasolki z Cherbourga"). Znacznie dłużej na Oscara musiał czekać Włoch Nino Rota, pracujący przede wszystkim z Federico Fellinim. Otrzymał go dopiero, gdy miał 60 lat, za ścieżkę dźwiękową do "Ojca chrzestnego 2". <br>Konkurencja dla Hollywood Przy tak ogromnej konkurencji cieszą sukcesy polskich kompozytorów: Wojciecha Kilara ("Dracula"), Michała Lorenca ("Krew i wino") i Zbigniewa Preisnera (filmy Kieślowskiego). Ale chcąc tworzyć dla twórców z Hollywood, trzeba tam mieszkać, a tego chyba żaden z nich nie planuje. Swoistym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego