Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
z trzech bloków na każdej stacji połączonych ze sobą w pary.

Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy
Na szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).

Po - blok początkowy Ko - blok końcowy

Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy
Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki
z trzech bloków na każdej stacji połączonych ze sobą w pary.<br><br>Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br>Na szlaku dwutorowym zastosowane mogą występować w zasadzie dwa podstawowe rodzaje półsamoczynnej blokady liniowej, a więc - półsamoczynna blokada liniowa jednokierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu jednokierunkowego po każdym torze) oraz półsamoczynna blokada liniowa dwukierunkowa (umożliwiająca prowadzenie ruchu dwukierunkowego po każdym torze).<br><br>Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br><br>Poz - blok pozwolenia Po - blok początkowy Ko - blok końcowy<br>Istotą i zaletą półsamoczynnej blokady liniowej (znacznie udoskonalająca prowadzenie ruchu pociągów na podstawie telefonicznego ich zapowiadania) jest to, że zabezpiecza ona ruch pociągów nawet w przypadku pomyłki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego