Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
tu daremne. Rozpadające się, ale w tym pozornym braku troski o czas teatralny, o tzw. - tradycyjnie rozumiane - "tempo" mieści się magia tego spektaklu i jego groźne napięcia. Są tylko zastygłe w martwocie i bezużytecznym trwaniu - chwile i fałszywe epifanie...

III
Całkowitym zaprzeczeniem takiego ukształtowania tempa i rytmu spektaklu jest Noc listopadowa Andrzeja Wajdy.
Jest w Nocy listopadowej Wajdy scena wielkiego patriotycznego uniesienia, ruchu ogarniającego najpierw grupę podchorążych, później rozszerzającego się na powstańczą Warszawę. Szybkość, z jaką reżyser kreuje rzeczywistość teatralną, szybkość słów mówionych, śpiewanych, skandowanych, gestów i ruchów pojedynczych aktorów i całych grup postaci, szybkość określana przez muzykę i wyrażana przez
tu daremne. Rozpadające się, ale w tym pozornym braku troski o czas teatralny, o tzw. - tradycyjnie rozumiane - "tempo" mieści się magia tego spektaklu i jego groźne napięcia. Są tylko zastygłe w martwocie i bezużytecznym trwaniu - chwile i fałszywe epifanie...<br><br>III <br>Całkowitym zaprzeczeniem takiego ukształtowania tempa i rytmu spektaklu jest Noc listopadowa Andrzeja Wajdy.<br>Jest w Nocy listopadowej Wajdy scena wielkiego patriotycznego uniesienia, ruchu ogarniającego najpierw grupę podchorążych, później rozszerzającego się na powstańczą Warszawę. Szybkość, z jaką reżyser kreuje rzeczywistość teatralną, szybkość słów mówionych, śpiewanych, skandowanych, gestów i ruchów pojedynczych aktorów i całych grup postaci, szybkość określana przez muzykę i wyrażana przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego