Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
przebudowana z ET41-116B.
8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą.
9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy na Śląsk i również ona była pomalowana w barwy biało-czerwone.
10. EU06-14 - pierwsza lokomotywa, której po kilku latach malowania czół na kolor żółty (celem poprawy widoczności nadjeżdżającego pociągu na przejeździe kolejowym) przywrócono oryginalne zielone malowanie całego pudła. Doniesiono o
przebudowana z ET41-116B. <br>8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą. <br>9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy na Śląsk i również ona była pomalowana w barwy biało-czerwone. <br>10. EU06-14 - pierwsza lokomotywa, której po kilku latach malowania czół na kolor żółty (celem poprawy widoczności nadjeżdżającego pociągu na przejeździe kolejowym) przywrócono oryginalne zielone malowanie całego pudła. Doniesiono o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego