Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
ma bowiem tytułu), Szostakowicz zmienia zarówno adresatkę inwokacji, jak i wymowę utworu.
Frapujący jest już sam dobór i układ wierszy. Może dlatego, że tak dramatyczny ciąg obrazów, sytuacji i nastrojów, jaki dają zestawione w ten sposób wiersze Błoka, jest odzwierciedleniem pełnego wzlotów i upadków, rozterek i niepokojów, miłości i rozpaczy - ludzkiego życia. Muzyka podkreśla dramatyzm poezji. Czyni to jednak jak równoprawna jej partnerka. Równowaga między autonomią tej muzyki a jej heteronomią wyraża się najdobitniej w instrumentacji cyklu, w powierzeniu partii muzycznych poszczególnym instrumentom.
Z jednej strony instrumentacja wydaje się być całkowicie niezależna od poezji. Rozdysponowanie towarzyszących sopranowi instrumentów to wszak czysta
ma bowiem tytułu), Szostakowicz zmienia zarówno adresatkę inwokacji, jak i wymowę utworu.<br>Frapujący jest już sam dobór i układ wierszy. Może dlatego, że tak dramatyczny ciąg obrazów, sytuacji i nastrojów, jaki dają zestawione w ten sposób wiersze Błoka, jest odzwierciedleniem pełnego wzlotów i upadków, rozterek i niepokojów, miłości i rozpaczy - ludzkiego życia. Muzyka podkreśla dramatyzm poezji. Czyni to jednak jak równoprawna jej partnerka. Równowaga między autonomią tej muzyki a jej heteronomią wyraża się najdobitniej w instrumentacji cyklu, w powierzeniu partii muzycznych poszczególnym instrumentom. <br>Z jednej strony instrumentacja wydaje się być całkowicie niezależna od poezji. Rozdysponowanie towarzyszących sopranowi instrumentów to wszak czysta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego