Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
innych, zarówno ontycznie jak ontologicznie i wymaga specyficznego rodzaju opisu oraz rozumienia, które muszą być zasadniczo różne od tych kategorii, jakimi tradycyjna ontologia posługiwała się dla opisania bycia rzeczy (= bytu jako "czystej duszy", jako "obecności"). Albowiem byt ludzki jest swoiście wyróżniony, całkowicie niesprowadzalny do owej postaci bytu rzeczowego. Bo bytem ludzkim, o które pytamy jesteśmy my sami, a bycie jego jest "byciem-moim". Specyfiką owego bytu (Heidegger nazywa go "Dasein", "bycie-tu") jest to, iż "w byciu jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia
innych, zarówno ontycznie jak ontologicznie i wymaga specyficznego rodzaju opisu oraz rozumienia, które muszą być zasadniczo różne od tych kategorii, jakimi tradycyjna ontologia posługiwała się dla opisania bycia rzeczy (= bytu jako "czystej duszy", jako "obecności"). Albowiem byt ludzki jest swoiście wyróżniony, całkowicie niesprowadzalny do owej postaci bytu rzeczowego. Bo bytem ludzkim, o <hi rend="italic">które pytamy jesteśmy my sami, a bycie jego jest "byciem-moim"</>. Specyfiką owego bytu (Heidegger nazywa go "Dasein", "bycie-tu") jest to, iż "w byciu jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego