Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,
- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),
- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na wyszukiwaniu luk rynkowych, w których popyt występujący na rynku nie jest zaspokajany.
Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.
W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w danym sektorze na konkretnym rynku przedsiębiorstwo powinno ustalić tempo wzrostu popytu i podaży. Gdy jest ono niewielkie, wzrost sprzedaży produktów konkretnej firmy jest możliwy głównie poprzez przejęcie popytu
przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,<br>- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),<br>- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na wyszukiwaniu luk rynkowych, w których popyt występujący na rynku nie jest zaspokajany.<br>Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.<br>W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w danym sektorze na konkretnym rynku przedsiębiorstwo powinno ustalić tempo wzrostu popytu i podaży. Gdy jest ono niewielkie, wzrost sprzedaży produktów konkretnej firmy jest możliwy głównie poprzez przejęcie popytu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego