Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
na jego wargach. Naturze zatem zostało przeciwstawione społeczeństwo, społeczeństwu zaś - jednostka.
Wiersz urzeka też muzycznością, przejawiającą się zarówno w jego substancji dźwiękowej, jak w formie i treści. Przez substancję dźwiękową wiersza rozumiem jego rymy, rytmy, melodię, instrumentację, słowem - wszystko, co w wierszu brzmi:


Trzy strofy wiersza nasuwają skojarzenie z trójczłonową, łukową formą muzyczną ABA1, najprostszą w pieśni, a najbardziej rozwiniętą w allegrze sonatowym - z dualizmem tematów w jego ekspozycji, z apogeum w burzliwej, pełnej napięcia i fermentu części środkowej, zwanej przetworzeniem, i z rozwiązaniem danym w repryzie. W pewnej mierze wiersz Błoka realizuje ideę allegra sonatowego. Strofa pierwsza eksponuje dwa przeciwstawne
na jego wargach. Naturze zatem zostało przeciwstawione społeczeństwo, społeczeństwu zaś - jednostka. <br>Wiersz urzeka też muzycznością, przejawiającą się zarówno w jego substancji dźwiękowej, jak w formie i treści. Przez substancję dźwiękową wiersza rozumiem jego rymy, rytmy, melodię, instrumentację, słowem - wszystko, co w wierszu brzmi:<br>&lt;gap&gt;<br><br>Trzy strofy wiersza nasuwają skojarzenie z trójczłonową, łukową formą muzyczną ABA1, najprostszą w pieśni, a najbardziej rozwiniętą w allegrze sonatowym - z dualizmem tematów w jego ekspozycji, z apogeum w burzliwej, pełnej napięcia i fermentu części środkowej, zwanej przetworzeniem, i z rozwiązaniem danym w repryzie. W pewnej mierze wiersz Błoka realizuje ideę allegra sonatowego. Strofa pierwsza eksponuje dwa przeciwstawne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego