Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
rys. 13.13) wyraża się jako

i może być relatywnie duża.
13.3.3. Mechanizmy różnicowe
W celu uniknięcia zjawisk opisanych w poprzednim punkcie, osie napędowe są wyposażane w mechanizmy różnicowe (rys. 13.15). Dzięki nim nie występuje sztywne połączenie obu kół tej samej osi i w przypadku ruchu po łuku, oba koła osi mogą toczyć się po podłożu bez poślizgu.
Mechanizmy różnicowe, zbudowane według schematu przedstawionego na rys. 13.15, znajdują szerokie zastosowanie w budowie pojazdów samochodowych. W przypadku maszyn roboczych, w tym koparek, tego typu rozwiązanie ma szereg mankamentów.
Warunek zadziałania mechanizmu różnicowego ma następującą postać [21]:

gdzie MT
rys. 13.13) wyraża się jako<br>&lt;gap&gt;<br>i może być relatywnie duża.<br>13.3.3. Mechanizmy różnicowe<br>W celu uniknięcia zjawisk opisanych w poprzednim punkcie, osie napędowe są wyposażane w mechanizmy różnicowe (rys. 13.15). Dzięki nim nie występuje sztywne połączenie obu kół tej samej osi i w przypadku ruchu po łuku, oba koła osi mogą toczyć się po podłożu bez poślizgu.<br>Mechanizmy różnicowe, zbudowane według schematu przedstawionego na rys. 13.15, znajdują szerokie zastosowanie w budowie pojazdów samochodowych. W przypadku maszyn roboczych, w tym koparek, tego typu rozwiązanie ma szereg mankamentów.<br>Warunek zadziałania mechanizmu różnicowego ma następującą postać [21]:<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie MT
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego