Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
komunikacja była maksymalnie efektywna. Opisują ją cztery reguły o charakterze heurystyk:
1,maksyma ilości: "Uczyń swą wypowiedź na tyle informacyjną, na ile to potrzebne, ale nie bardziej";
2,maksyma jakości: "Mów tylko to, w co wierzysz, że jest prawdziwe. Unikaj mówienia o tym, co nie jest dowiedzione i sprawdzone";
3,maksyma odpowiedzialności: "Wypowiadaj się tylko na temat, na który dany dyskurs odbywa się";
4,maksyma sposobu: "W swoich wypowiedziach unikaj niejasności, dwuznaczności, nadmiaru słów".

Reguły te uzupełnia zasada "Wyjdź od znanego - dodaj nowe", określana mianem kontraktu znane-nowe, wynikająca z zasady dążenia do wyrównania ilości informacji między nadawcą a odbiorcą oraz
komunikacja była maksymalnie efektywna. Opisują ją cztery reguły o charakterze heurystyk: <br>1,maksyma ilości: "Uczyń swą wypowiedź na tyle informacyjną, na ile to potrzebne, ale nie bardziej"; <br>2,maksyma jakości: "Mów tylko to, w co wierzysz, że jest prawdziwe. Unikaj mówienia o tym, co nie jest dowiedzione i sprawdzone"; <br>3,maksyma odpowiedzialności: "Wypowiadaj się tylko na temat, na który dany dyskurs odbywa się"; <br>4,maksyma sposobu: "W swoich wypowiedziach unikaj niejasności, dwuznaczności, nadmiaru słów".<br>&lt;page nr=31&gt;<br>Reguły te uzupełnia zasada "Wyjdź od znanego - dodaj nowe", określana mianem kontraktu znane-nowe, wynikająca z zasady dążenia do wyrównania ilości informacji między nadawcą a odbiorcą oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego