Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest to jednak sytuacja laboratoryjna i nie może dotyczyć realnej wiadomości. W praktyce trudno znaleźć zestawienia kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane
więc decydować się na ustalenie kolorystyki w oderwaniu od pojawiającej się w następnych wiadomościach treści przekazu, a także jej kontekstu. Zestawienie barwy żółtej z niebieską jest szybko zauważalne i dobrze zapamiętywane. Jest to jednak sytuacja laboratoryjna i nie może dotyczyć realnej wiadomości. W praktyce trudno znaleźć zestawienia kolorystyczne, które byłyby maksymalnie efektywne przy mechanicznym zapamiętywaniu, a do tego spójne z sensem przekazu oraz związkami tonalnymi w stylistyce wiadomości. Na przykład wiadomość oparta na realistycznym "kawałku z życia", nie może być budowana tak że, osoby o klasycznie żółtej skórze, chodziły po niebieskiej trawie. Przekaz po prostu traci sens. Automatyczne zestawienia kolorów wykorzystywane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego