Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.
Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do uzyskania w ramach tradycyjnego (w najlepszym znaczeniu) warsztatu malarskiego. Można nawet sądzić, że artysta bawi się malując, cieszy własną niezwyczajną umiejętnością pokonania materii farby, zamieniając ją w barwne źródło światła promieniującego w
oszczędność środków wyrazu, nie występująca w obrazach, a której brak tam właśnie osłabia ich ekspresyjne działania na rzecz estetyzującej dekoracyjności.<br> Nie sprawdzenie się założeń treściowych w obrazach mniejszych formatów może wzmacniać przekonanie, że głównym celem Skupniewicza - malarza jest kreowanie takich struktur obrazowych, które demonstrują walory artystyczne, a nawet szerzej - estetyczne malarstwa jako dziedziny sztuki, struktur, w których sens komunikacyjny schodzi na drugi plan, na pierwszy wysuwając wartości możliwe do uzyskania w ramach tradycyjnego (w najlepszym znaczeniu) warsztatu malarskiego. Można nawet sądzić, że artysta bawi się malując, cieszy własną niezwyczajną umiejętnością pokonania materii farby, zamieniając ją w barwne źródło światła promieniującego w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego