różnych zmysłów, a radość np. z pokonywania przestrzeni<br>w biegu jest nieodłącznie związana z doznaniami świeżości powietrza,<br>kinestetycznymi odczuciami mięśniowymi, wzrokowym<br>ogarnianiem pokonywanej przestrzeni, dotykowymi doznaniami "wiatru na<br>twarzy", słuchowymi wrażeniami świstu wiatru itp. Nie mówimy tu o<br>sporcie wyczynowym, gdzie wszystkie doznania są podporządkowane jednemu<br>tylko: woli zwycięstwa, lecz mamy na uwadze to, co Serres - tj. radość<br>z własnego, osobistego, własnym wysiłkiem dokonywanego przemieszczania<br>się w przestrzeni, nie pojazdem mechanicznym, lecz dzięki sprawności<br>własnych mięśni.</><br><br><br><div><tit>ROZDZIAŁ SIÓDMY<br>Nieważkość zmysłów</><br>- sztuka psychodeliczna<br><br><tit>1. Drugi nurt Wielkiej Awangardy - podkultura hippies</><br> Nie oddalibyśmy sprawiedliwości zjawisku protestu artystycznego XX<br>wieku, gdybyśmy pominęli w naszych rozważaniach ruchy