Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
I. Lenin formułując swą teorię odzwierciedlenia. Niestety, w naukach pedagogicznych takie podejście przebijało sobie z trudem drogę.
Trudno powiedzieć, abyśmy już dysponowali pełną metodologią nowoczesnej marksistowskiej pedagogiki. Tym niemniej możemy powiedzieć, że ostatnie lata zbliżyły nas do jakiejś konstruktywnej koncepcji dotyczącej sposobu uprawiania tej nauki. Odnosi się to zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się na drodze dążenia do odpowiedzi na pytania podstawowe dla pedagogiki; jakimi metodologicznymi właściwościami się ona charakteryzuje; jakie są jej cele i zadania; jakiego typu problemy rozwiązuje; jaki jest
I. Lenin formułując swą teorię odzwierciedlenia. Niestety, w naukach pedagogicznych takie podejście przebijało sobie z trudem drogę.<br>Trudno powiedzieć, abyśmy już dysponowali pełną metodologią nowoczesnej marksistowskiej pedagogiki. Tym niemniej możemy powiedzieć, że ostatnie lata zbliżyły nas do jakiejś konstruktywnej koncepcji dotyczącej sposobu uprawiania tej nauki. Odnosi się to zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się na drodze dążenia do odpowiedzi na pytania podstawowe dla pedagogiki; jakimi metodologicznymi właściwościami się ona charakteryzuje; jakie są jej cele i zadania; jakiego typu problemy rozwiązuje; jaki jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego