Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
pracowniach,

(c) kontekst powtarzania (replikacji) badań empirycznych,

(d) kontekst psychologii badania empirycznego (psychologicznego!) i etyki zachowań badawczych psychologa.

Kontekst (a). Na ogół mówiąc o nauczaniu metodologii (zwłaszcza rozumianej, tak jak w niniejszym podręczniku - normatywnie) myślimy o tym, że słuchacz naszych wykładów czy czytelnik naszego podręcznika wykorzysta przyswojoną wiedzę z zakresu metodologii do prawidłowego przeprowadzenia badań empirycznych. I rzeczywiście jest to główny cel wykładu metodologii - nie tylko tego, który zawarty jest w niniejszym podręczniku. Przecież to, jaka będzie psychologia jako nauka - zależy przede wszystkim od tego, jaka będzie świadomość metodologiczna społeczności psychologów, a więc jakie będą kompetencje metodologiczne psychologów-badaczy. I taki
pracowniach,<br><br>(c) kontekst powtarzania (replikacji) badań empirycznych,<br><br>(d) kontekst psychologii badania empirycznego (psychologicznego!) i etyki zachowań badawczych psychologa. <br><br>Kontekst (a). Na ogół mówiąc o nauczaniu metodologii (zwłaszcza rozumianej, tak jak w niniejszym podręczniku - normatywnie) myślimy o tym, że słuchacz naszych wykładów czy czytelnik naszego podręcznika wykorzysta przyswojoną wiedzę z zakresu metodologii do prawidłowego przeprowadzenia badań empirycznych. I rzeczywiście jest to główny cel wykładu metodologii - nie tylko tego, który zawarty jest w niniejszym podręczniku. Przecież to, jaka będzie psychologia jako nauka - zależy przede wszystkim od tego, jaka będzie świadomość metodologiczna społeczności psychologów, a więc jakie będą kompetencje metodologiczne psychologów-badaczy. I taki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego