Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
budzenia emocji u odbiorcy, zaś wiarygodność źródła przekazu uwarunkowana jest przez cechy fizyczne oraz społeczne. Istotna jest ocena

stopnia atrakcyjności nadawcy dla odbiorcy oraz ocena stosunku nadawcy do treści wiadomości odbieranych przez odbiorcę. Ważne jest również określenie kolejności prezentacji argumentów tworzących wiadomość, jak i kolejność nadawania poszczególnych wiadomości, stopień rozbieżności między postawami nadawcy i odbiorcy do desygnatów wiadomości w początkowym etapie komunikacji, a także płeć, samoocena i uprzednie doświadczenia odbiorcy.
Dobór treści wiadomości przy konstrukcji przekazów reklamowych, w odróżnieniu od większości form komunikacji, nie podlega kryteriom merytorycznym, lecz instrumentalnym. W konsekwencji obraz desygnatów kodowany w wiadomości nie stanowi adekwatnej reprezentacji oznaczanych
budzenia emocji u odbiorcy, zaś wiarygodność źródła przekazu uwarunkowana jest przez cechy fizyczne oraz społeczne. Istotna jest ocena<br>&lt;page nr=111&gt;<br>stopnia atrakcyjności nadawcy dla odbiorcy oraz ocena stosunku nadawcy do treści wiadomości odbieranych przez odbiorcę. Ważne jest również określenie kolejności prezentacji argumentów tworzących wiadomość, jak i kolejność nadawania poszczególnych wiadomości, stopień rozbieżności między postawami nadawcy i odbiorcy do desygnatów wiadomości w początkowym etapie komunikacji, a także płeć, samoocena i uprzednie doświadczenia odbiorcy. <br>Dobór treści wiadomości przy konstrukcji przekazów reklamowych, w odróżnieniu od większości form komunikacji, nie podlega kryteriom merytorycznym, lecz instrumentalnym. W konsekwencji obraz desygnatów kodowany w wiadomości nie stanowi adekwatnej reprezentacji oznaczanych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego