Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.
Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez pewien czas spełniała powieść i usiłował się do niej zbliżyć, zresztą bezskutecznie, teatr. Powieść przestała jednak już być dostatecznym po temu narzędziem. W miarę komplikowania się naszej wiedzy o człowieku, słowo, przygniecione systemem pojęć psychologicznych, socjologicznych, politycznych, zatraca powoli zdolność takiego opisu zewnętrznego świata, który by dawał złudzenie
jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.<br> Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez pewien czas spełniała powieść i usiłował się do niej zbliżyć, zresztą bezskutecznie, teatr. Powieść przestała jednak już być dostatecznym po temu narzędziem. W miarę komplikowania się naszej wiedzy o człowieku, słowo, przygniecione systemem pojęć psychologicznych, socjologicznych, politycznych, zatraca powoli zdolność takiego opisu zewnętrznego świata, który by dawał złudzenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego