Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
1, 2, 4) mają bardziej statyczną
strukturę rytmiczną, natomiast motywy użyte imitacyjnie (motywy nr 3, 5) są
bardziej ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując
rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji).
Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową
koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji,
którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu,
antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).
Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II
red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami
dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy
1, 2, 4) mają bardziej statyczną <br>strukturę rytmiczną, natomiast motywy użyte imitacyjnie (motywy nr 3, 5) są <br>bardziej ruchliwe. Pewnemu przekształceniu interwałowemu uległ motyw nr 5, zachowując <br>rysunek linii melodycznej wzorca (zakładając taką możliwość interpretacji). <br>Jurdziński eksponuje motyw inicjalny pieśni w Kyrie i Agnus, tworząc repryzową <br>koncepcję formy w tej missa brevis. Msza ma charakter uroczystej kontemplacji, <br>którą podkreśla także partia organowa o bogatej fakturze i nasyconym brzmieniu, <br>antycypując niekiedy materiał motywiczny (zob. przykłady).<br> Świerczek w Missa Solemnis ex motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II <br>red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami <br>dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego